عدم برنامه ریزی مناسب موجب رنجش مسئولان و همچنین مردم می شود به طوری که افتتاحیه یا شروع
آپلود عکس
آپلود عکس
صفحه اصلی تماس با ما عناوین مطالب نایس گروب مایساچت اقتصادی سیاسی فرهنگی و هنری ورزشی بین المل اجتماعی حوادث تاریخ روز
تبلیغات

\ایگاه خبری تحلیلی ارتاویل نیوز

جدیدترین مطالب
طوفان نمک منطقه را تهدید می کند
 مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: دریاچه ارومیه به بزرگترین محران منطقه تبدیل شده است و طوفان نمک منطقه را تهدید می کند.

به گزارش ارتاویل نیوز ، داود نجفیان مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل شست مدیریت مصرف بهینه آب که با حضور ائمه جماعت، مدیران و مسئولان شهرستان به مناسبت هفته صرفه جویی در مصرف آب برگزار شده بود گفت: منطقه با بحران کم آبی مواجه شده است و وزارت نیرو نیز به این نتیجه رسیده است که با احداث سد ها و جمع آوری آب در پشت آن نمی توان جلو این بحران را گفت لذا باید با فرهنگ سازی و مدیریت بهینه در مصرف آب مردم را تشویق به صرفه جویی کنیم.

 

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران در شرایط نرمال کشوری خشک و نیمه خشک است که به علت خشک سالی های اخیر از 132 میلیارد متر مکعب به 120 میلیارد مترمکعب کاهش یافته است، آب های روان نیز از 80 میلیارد متر مکعب به 46 میلیارد متر مکعب و همچنین مصرف سرانه در کشور از سه هزار متر مکعب به کمتر از 1600 متر مکعب کاهش یافته است که این خود بحران کم آبی در منطقه را نشان می دهد.

 

وی تصریح کرد: معمولاً در اکثر کشورها آب های زیر زمینی برداشت صورت نمی گیرد و برای نسل های آینده حفظ می کنند اما متاسفانه این امر در کشور ما علاوه بر مصرف سرانه بیش از 10 میلیارد متر مکعب مازاد برداشت و بی رویه استفاده می شود که نتیجه آن افت آب های زیر زمینی است و بلاهایی همچون نشست زمین را به همراه دارد.

 

وی متوسط مصرف سرانه آب کشور را 35 درصد عنوان کرد و افزود: متاسفانه 65 درصد منابع آبی کشور در بخش کشاورزی به هدر می رود که نتیجه مصرف بی رویه آن دریاچه ارومیه است که تنها 6 درصد از آن باقی مانده است.

 

نجفیان دریاچه ارومیه را بزرگترین نعمت برای منطقه عنوان کرد و گفت: متاسفانه امروزه این نعمت بزرگ به بحرانی بزرگ در کشور تبدیل شده است به طوری که اگر در آن محل طوفانی برپا شود نه تنها ایران بکه کشورهای منطقه را نیز دچار بحران می کند که علت این بحران برداشت بی رویه کشاورزان از چاه های حاشیه دریاچه است.

 

وی تاکید کرد: برای کنترل و جلوگیری از چنین بحران هایی می بایست مردم در مصرف آب صرفه جویی کرده و از هدر رفت آن جلوگیری کنند چرا که اگر به وضعیت رودخانه ها و چاه های حفر شده نگاهی نداخته شود متوجه می شویم که به مرور زمان در حال خشک شدن است.

 

انتهای پیام/


نظرات شما عزیزان:



[ جمعه 6 تير 1393برچسب:, ] [ 1:20 ] [ پیمان شیرینی ]


منوی سایت

لینک های مفید

کاریکاتور
معرفی کتاب

سوال از شما پاسخ از مسئولین

download

صرفاجهت اطلاع

دانلود موزیک

امار سایت

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 12
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 20
بازدید ماه : 26
بازدید کل : 114893
تعداد مطالب : 290
تعداد نظرات : 21
تعداد آنلاین : 1